דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח רכב - מידע מקיף 

מאת    [ 22/04/2011 ]

מילים במאמר: 511   [ נצפה 2406 פעמים ]

ביטוח רכב

מה זה ביטוח רכב?

על פי החוק הישראלי חייב כל בעל רכב מנועי לבטח את רכבו. בעבר היה קיים תאגיד ביטוחי ממשלתי אחד ושמו אבנר. בשנות ה-90 התקבלה החלטה להפריט את התאגיד הזה לכמה חברות פרטיות וכך קמו להן חברות הביטוח במתכונת שאנו מכירים היום.

ביטוח רכב נועד לכסות פגיעה בנהג הפוגע, בנהג או בהולך הרכב הנפגעים ובכלי הרכב המעורבים בתאונה. קיימים סוגים שונים של ביטוח רכב ננסה לפרט על כמה מהם בהמשך המאמר. מחירה של פוליסת ביטוח לרכב משתנה מחברה אחת לשנייה ותלוי בגורמים רבים.

סוגי ביטוח רכב

קיימים סוגים שונים של ביטוח רכב. הסוג הראשון הוא ביטוח חובה. ביטוח חובה כשמו כן הוא, מחויב על פי חוק. זהו בעצם הביטוח היחידי שבעל רכב מחויב לחייב בו את רכבו. הכיסוי שהוא מעניק הוא יחסית מצומצם לסוגי הביטוח האחרים. הוא מכסה נזקים בגוף בלבד. כלומר של הנהג הפוגע והנהג או הולך הרגל הנפגע. הביטוח לא מכסה נזקים ברכוש. מחירה של פוליסת ביטח חובה דומה ברוב החברות ולכן אין מקום להתמקחות. כמובן שגם כאן המחיר מושפע מגורמים שונים בהם נדון בעתיד.

סוג שני של ביטוח רכב הוא ביטוח רכב מקיף. פוליסת ביטוח זו היא אופציונאלית ואינה מחויבת על פי חוק אולם מעטים הם האנשים שיבחרו לוותר עליה. למרות שמחירה של פוליסת ביטוח מקיף לרכב יכול להיות גבוה ולעיתים אף משפיע על ההחלטה בעת קניית רכב חדש, ביטח זה מומלץ מאוד מכיוון שהוא מעניק כיסוי נרחב במקרה של תאונה. ביטוח מקיף מכסה בנוסף לנזקים בגוף גם נזקים לרכב הנפגע ולרכב הפוגע. בנוסף הוא גם כולל כיסוי ממקרים שהם לאו דווקא תאונות דרכים אלא גם מעניק פיצוי בעת גניבת רכב ונזקים רבים נוספים. מחירה של פוליסת ביטוח מקיף לרכב משתנה מחברה לחברה בהתאם לנתונים שונים כמו גיל הנהג, רכב ועוד בנוסף, כל חברה מציעה כיסוי ביטוחי שונה ולכן מומלץ לערוך סקר שוק לפני שחותמים על חוזה עם חברה מסוימת.

סוג שלישי ואחרון הוא ביטוח צד ג'. ביטוח זה הוא מעין גרסה מצומצמת של הביטוח המקיף ולכן הוא גם זול יותר. ביטוח זה מכסה נזקים בגוף וגם נזקים לרכב הנפגע. מכאן גם שמו, ביטוח צד שלישי. חשוב לשים לב כי נהג אשר בוחר לבטח את רכבו בביטוח צד ג' בלבד אך לא בביטוח מקיף נוהג כהלכה מבחינה חוקית אך מסתכן במקרה של פגיעה ברכבו, גניבה וכל נזק אחר.

הצורך בביטוח רכב

כאמור, לפי החוק הישראלי לפקודת רכב מנועי משנת 1970 כל נהג חייב לבטח את רכבו בביטוח. במידה ואדם לא עושה כן הרי הוא מבצע עבירה פלילית שיכולה לגרור אחריה קנסות, עיקולים ואף מאסר. אולם מעבר לכך, ללא ביטוח הולם לכי הרכב הנהג מסתכן קודם כל בסיכון כלכלי. כלי רכב יכול להיפגע בצורה חמורה שעלולה להצריך תשלום רב על תיקון וטיפול במוסך, לא רק של כלי הרכב הפוגע אלא גם של כלי הרכב הנפגע. חמור מכך, אדם מסתכן בפגיעה בהולך רגל, דבר שללא כיסוי ביטוחי יכול להוות עול כלכלי כבד מעבר להיבט המוסרי. ביטוח רכב וחתימה על פוליסה מתאימה יכול אמנם להיות הוצאה לא מבוטלת בקניית רכב אולם זו בהחלט השקעה עתידית כמובן בתקווה שלא נצטרך לממש אותה.

למידע נוסף על ביטוח רכב, פוליסות ביטוח מוזלות ומימוש פוליסות ביטוח היכנסו לאתר המופיע בחתימת מאמר זה
וקבלו הצעת מחיר משתלמת!

 

אתר ביטוח רכב מציע השוואת מחירי ביטוח רכב מחברות הביטוח המובילות בארץ


היכנס עכשיו לביטוח רכב וקבלת הצעת מחיר משתלמת!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב